Tid er af essensen, når det kommer til at få dit websted op og køre. Hvis du vil hage din markedsandel, skal du handle hurtigt. I dag er det ikke noget, du sandsynligvis skal gøre. At oprette et websted, skal du gøre. Uanset om du gør det selv – den overkommelige mulighed – eller outsource design og bygning til en freelancer eller en hjemmesidebygningsplatform, er det stadig værd at forstå de vigtigste trin, der er involveret i processen. Hvis du ikke allerede har en slags online tilstedeværelse, skal du handle hurtigt. Du taber konkurrencen. Overvej dit websted som din online butik. Selv en enkel butik er bedre end ingen butik. I det mindste på denne måde kan folk finde dig. Dette er ikke at sige, at du tilfældigt skal dele et websted, du ikke er stolt af.
Kvalitet på markedet
Den første lektion: aldrig ofre kvalitet. Kvalitet er alt i internetmarkedsføringsspil. Og dit websted er netop det – en del af din markedsføringsstrategi, men også et forretningsaktiv. Du skærer ikke hjørner på dine strategidokumenter, hvorfor skulle du gøre det på dit websted? Kvalitet svarer dog ikke nødvendigvis til noget komplekst. Klokker og fløjter kan vente, mens du arbejder for hurtigt at oprette og starte dit websted. Dit webstedsdesign skal være enkelt, og dets fokus skal være på først at formidle information af høj kvalitet, der får opmærksomhed og trafik.
Vælg et passende domænenavn
At vælge et rigtigt domænenavn er som at navngive en baby. Det skal passe. Navngiv dit domæne efter navnet på din virksomhed, så folk nemt kan finde det. Hvis du vælger et domænenavn som “www.welovecupcakes.com”, men dit virksomhedsnavn er Cupcake Kitchen, bringer det ikke folk til dit websted så let som det kunne. Gør tingene så ubesværede for dine potentielle og eksisterende kunder som muligt, startende med domænenavnet.
Derfor er det vigtigt at have styr på dit lagerudstyr