I et moderne samfund er det svært at komme uden om IT. Det er også meget svært at komme uden om enten sky-/webbaserede eller lokale IT-løsninger, som kan hjælpe virksomheder til at optimere alt fra deres HR-afdeling til deres fildeling og intranet samt en masse andet.
SharePoint er en online løsning, som I kan tilgå, uanset hvor i verden I arbejder fra. Det gør samarbejde på tværs af både lande, afdelinger og hjemmearbejdspladser muligt. SharePoint er del af Microsoft 365-løsningen, men den kan også fås som separat løsning. Hvis jeres firma i forvejen bruger mange af Microsofts programmer og services, er det dog oplagt at bruge både SharePoint Online og Office 365.
SharePoint har et oplagt navn, da ”Share” betyder ”at dele” på dansk, og ”Point” betyder ”punkt” eller ”sted”. Det ligger dermed i navnet, at SharePoint er en platform, hvor I kan dele et væld af informationer, udveksle filer og en masse andet.
SharePoint løsninger lige til jeres behov
SharePoint fås overordnet i to forskellige typer; en online-version og en ikke-online-version. Der er nogle få funktioner, som ikke er tilgængelige i onlineversionen. Hvilken en løsning, der er bedst til lige netop jeres virksomhed, kommer an på jeres specifikke behov og ønsker. SharePoint kan dog tilpasses til jeres virksomhed, uanset om det er onlineversionen eller lokalversionen.
SharePoint er et genialt værktøj, da I kan bruge det til mange aspekter af det at styre og arbejde i en virksomhed, hvor der er fokus på samarbejde og optimering af arbejdsprocesserne. F.eks. kan I nemt dele filer, og I kan også søge internt i jeres filer samt arbejde flere personer på det samme dokument på samme tid og åbne dokumenter fra SharePoint direkte i Office 365-programmerne. Nemmere bliver det ikke.
SharePoint kan bruges af alle
Nybegyndere ud i SharePoint føler sig måske lidt overvældet af alle de muligheder, der kommer med systemet, men hvis I er gode til teknologi eller måske kender SharePoint lidt i forvejen, er det blot endnu nemmere at se alle fordelene ved at vælge SharePoint som jeres nye virksomhedsløsning. SharePoint er basalt set et system, som gør det nemmere for jer at håndtere jeres dokumenter og at samarbejde på kryds og tværs.
Men SharePoint kan meget mere end det. Når først I har lært SharePoint bedre at kende, kan I dykke mere ned i detaljerne. Vi hjælper jer gerne i gang, og vi står gerne til rådighed med hjælp til specifikke løsninger og funktioner, som I måske ikke har gennemskuet endnu. I kan f.eks. også bruge SharePoint til at lave jeres intranet og HR-system med, og her kan I gemme filer og dokumenter på en sikker måde.
De mere avancerede funktioner omfatter bl.a. også synkronisering af filer ved hjælp af OneDrive i Windows og oprettelse af nye dokumentmapper i SharePoint. Der er som standard en enkelt dokumentmappe på jeres SharePoint websted, men I kan sagtens oprette flere alt efter behov. Det kan f.eks. være en fordel at have billedfiler separat fra tekstdokumenter etc. Og det kan også være ønskeligt at opdele dokumenterne efter område, f.eks. marketing, økonomi og HR.
De helt rigtige ting at købe til din iPhone 15