Indenfor IT Service Management er ITIL helt central at nævne. Det er både den mest udbredte og anerkendte metode, og bygger på erfaringer fra det private såvel som den offentlige sektor.
Mange muligheder inden for ITIL kurser
Fordi ITIL kurser er så relevante for mange mennesker, findes der også mange forskellige måder, hvorpå man kan tage disse kurser. Det er for eksempel både muligt at melde sig på et åbent hold, eller man kan vælge at melde hele sin arbejdsgruppe eller virksomhed på som et firmahold. På den måde kan der med et firmahold også opstilles forskellige rammer, alt efter hvor i ønsker, at kurserne skal afholdes.
Udover disse forskellige muligheder angående typerne af hold, er der naturligvis også en række af forskellige kurser at vælge imellem indenfor emnet ITIL.
Du kan for eksempel tage kurser indenfor disse grundlæggende ITIL niveauer:
-
ITIL Foundation
-
ITIL Intermediate
-
ITIL Lifecycles
-
ITIL Capability
-
ITIL Practitioner
De forskellige kurser er dog pointbaserede, så nogle af disse forudsætter, at du har taget andre af kurserne allerede. Dette er dog ikke noget, du på nuværende tidspunkt bør bekymre dig om. Ganske enkelt starter du et sted, og kan derefter målrettet tage de kurser, der er relevante for netop dit arbejdsområde.
Undersøg dine muligheder
Er din interesse vakt, er der heldigvis gode muligheder, som du med fordel kan undersøge nærmere. Tag dit ITIL kursus her, eller læs mere om mulighederne indenfor ITIL kurser. Der vil næsten med garanti være noget, der vækker din interesse. Ved at klikke lidt rundt på siden kan du for eksempel lære mere om de forskellige kurser, der udbydes, eller lære mere om det pointsystem, som ITIL kurserne bygger sig op omkring.
Med de rette kurser kan du styrke dine eller dine ansattes kompetencer, hvilket i høj grad kan give positivt afkast.
Stålkonstruktion