At have et responsivt webdesign betyder, at dit website er tilgængeligt og funktionelt på samtlige enheder, hvad end du er på computeren, smartphonen eller på tablet. Det skal nemlig ikke være nogen hemmelighed, at flere og flere benytter smartphonen eller tabletten, når der skal laves en søgning på Google. Og så er det bare brandærgerligt, hvis dit website ikke spiller 100%, fordi designet ikke er tilpasset mindre skærme. Det kan nemlig ødelægge oplevelsen for dine potentielle kunder og faktisk resultere i, at de vælger din konkurrent.
Google i sig selv har en helt masse krav til websites – og hvis ikke man opfylder disse krav, så ryger man altså nederst på listen, hvilket i praksis betyder, at du kan ryge fra side 1 på Google til side 10, når potentielle kunder søger på dine produkter/services.
Vil du være øverst på Google?
Og ét af de afgørende krav er det, der hedder: Mobile First. Det betyder, at hvis ikke dit webdesign er responsivt, så opfylder du ikke Mobile First, og så bliver dit website altså straffet af Google, som rykker dig ned på listen. Derfor er et responsivt webdesign en investering, der vil betale sig.
Udover, at du rent praktisk opfylder Googles krav, så får du altså også et webdesign, hvis udtryk bliver meget mere professionelt, og det giver dine potentielle kunder et mere troværdigt indtryk af din virksomhed. Og troværdighed er altafgørende for konverteringer. Derfor kan du med god grund investere i et responsivt webdesign, hvor alle aspekter, facetter og faktorer er tænkt ind i din løsning.
Kan du heller ikke leve uden dit elektroniske udstyr?