Er du virksomhedsejer kan du med garanti nikke genkendende til, at det til tider kan være enormt stressende, at der skal være styr på alt muligt forskelligt. For det første skal der selvfølgelig være styr på økonomien og produktionen af produkter. Med internettets fremadstormen skal der også være styr på onlinefunktionerne, og du skal måske have en webshop op at køre. Derudover er der medarbejdere, it-systemer og så videre. Med andre ord så er der altså rigtig mange forskellige ting at holde styr på. Med den nye persondatalovgivning er der nu kommet endnu en ting at holde styr på som virksomhedsejer. De nye regler stiller nogle helt bestemte krav til virksomheders håndtering af data, og det kan få konsekvenser for din virksomhed, hvis den ikke lever op til disse krav.
Hvilke krav har den nye lov til min virksomhed?
Den nye persondatalov indebærer mange forskellige krav, men den handler i særdeleshed om virksomheders håndtering af data. De tidligere regler for sletning af data er blandt andet blevet ændret, og derudover skal data i højere grad kunne dokumenteres. Så hvis datatilsynet pludselig banker på ude foran din virksomhed, er det vigtigt, at den lever op til alle krav. Du kan læse mere om de specifikke krav på nettet.
Hvad er sikker print?
I forbindelse med at skulle dokumentere data, kræver det også, at printet data skal dokumenteres. Det indebærer blandt andet, at du skal kunne angive, hvem der har printet hvad. Det kan hurtigt blive en jungle at finde rundt i, hvordan du får implementeret disse krav i din virksomhed, men heldigvis er der hjælp at hente. Sikker print er nemlig en løsning, hvorpå din printer kræver ID-godkendelse i forhold til de printede dokumenter. Bliv klogere på, hvad sikker print betyder, hvis du gerne vil vide mere om sikker print og de bestemte krav.
Sådan hacker du din motionstræning