Marketing er en vigtig del af dagligdagen hos de fleste virksomheder. Her handler det bl.a. om at være i stand til at tiltrække besøgende til din hjemmeside, men endnu vigtigere er det at kunne omsætte en besøgende til en kunde.
Det er dog sværere sagt end gjort, men det er netop noget af det, marketing automation kan hjælpe din virksomhed med.
Hvad er marketing automation?
Marketing automation er et system, som kan gøre nogle af de daglige og tidskrævende marketingsopgaver i din virksomhed nemmere. Helt konkret vil marketing automation gennem software automatisere det arbejde, som du hver dag bruger mange timer på, når det kommer til at få besøgende til din hjemmeside og forvandle dem til leads.
Softwaren anvender forskellige data fra den besøgende til at analysere dennes adfærd. Dette kan du bruge til at skabe noget indhold, som er målrettet den besøgendes adfærd, og som automatisk vil blive sendt til de besøgende på det helt rette tidspunkt. På den måde får den besøgende et sidste kærligt skub, der forhåbentligt sender den besøgende i retning mod at handle hos din virksomhed.
Hvorfor bruge marketing automation?
Marketing automation er et nyt værktøj, som i mange år har været brugt med succes i USA, men som også er ved at vinde indpas her i Danmark. Her har mange virksomheder fået øjnene op for, hvor meget tid de kan spare i det daglige ved at bruge marketing automation.
Med marketing automation kan du spare enorme mængder af tid på ensformige opgaver, mens du på samme tid kan håndtere et stort antal leads.
Marketing automation gør også oplevelsen bedre for den besøgende, da kunderejsen bliver mere personlig med det relevante indhold, der sendes mod den besøgende. Endeligt kan marketing automation også gøre dine kunder mere loyale ved at præsentere dem for produkter, der passer til dem.