Har du en virksomhed med online salg af produkter, så har du helt sikkert brug for en effektiv leadgenerering. Er du ikke allerede helt med på, hvad leadgenerering er, så er der ekstra god grund til at læse med. For leadgenerering er helt uundværlig i din online markedsføring, og noget der bliver mere og mere fremtrædende samtidig med, at det bliver mere og mere effektivt. Her kommer fem råd til effektiv leadgenerering, som virkeligt vil hjælpe din virksomheds online tilstedeværelse frem til relevante kundegrupper.
1: Nå ud til kunderne der hvor de færdes
Du kan ikke nøjes med at have en god hjemmeside. Du er også nødt til at sørge for, at den bliver præsenteret for potentielle kunder, der hvor de færdes online. Det betyder altså, at du skal sørge for, at din virksomhed bliver lagt mærke til og set på de sociale medier. En effektiv leadgenerering vil sørge for at nå ud til de relevante kundegrupper. Blandt andet ved at præsentere de potentielle kunder for netop det de kunne være interesserede i efter et besøg på din hjemmeside.
2: Motiver dine leads til at udfylde en formular på din hjemmeside
Når du har fået et lead ind på din hjemmeside, er det en rigtig god ide at motivere dem til at udfylde en formular. Det gøres bedst ved at skabe et værditilbud, som de gerne vil deltage i. Det kan være, at de skal udfylde formularen for at modtage en brochure eller måske deltage i en konkurrence. Men når dit lead først har udfyldt formularen, har du meget bedre mulighed for at kortlægge deres købsadfærd.
3: Skeln mellem de varme og de kolde leads
Har du fulgt ovenstående råd, så har du nu mulighed for at skelne mellem varme og kolde leads. Det er især, hvis du sælger et produkt, som kræver en relativt lang overvejelsesproces før et køb. Når du ved, hvilken adfærd et lead har op til et køb, kan du skelne mellem det kolde lead, som endnu ikke er klar til at købe og det varme lead, som er tæt på et køb. Ved at skelne har du mulighed for at sørge for at motivere de kolde leads bedst muligt på vej til at blive varme og mulighed for at kontakte de varme leads med et tilbud, som de er klar til at sige ja til.
4: Sørg for at følge op på dine leads
Du skal altså sørge for at følge op på dine leads. Det kan være med automatiserede emails, der sendes ud i et bestemt tidsinterval, og som er nøje udvalgt efter kundens interesser i dit produkt. Det kan også være med tilbud, der dukker op på dit leads sociale netværk. Med en automatiseret leadgenerering sørger du for, at dit lead ikke forsvinder, når du først har identificeret det.
5: Vælg det bedste webbureau
Med et godt webbureau til at stå for leadgenereringen på din hjemmeside, er du sikret den bedst mulige teknologi, der vil sørge for, at du har en effektiv leadgenerering. Det er en investering, du ikke vil fortryde.
Har I som virksomhed brug for et kvalitetsstyringssystem?